Ana sayfa Fiziksel Oyunlar Bahçe Oyunları Bildim, Çizdim, Kazandım

Bildim, Çizdim, Kazandım

730

Oyunun Yeri: Bahçe
Araç-Gereç: Kronometre, Soru kağıtları, Tebeşir
Oyunun Süresi: 10 dk. (Değiştirilebilir)
Oyunun Seviyesi: İlköğretim 4. Sınıf
Oyuncu Sayısı: Tüm Sınıf Öğrencileri
Eğitsel Değeri ve Amaç
1. Öğrencilerin bacak kaslarının gelişimini yardımcı olmak
2. Süreli oynandığından hız kavramını kullandırabilmek
3. Oyunla beraber matematiksel 4 işlem yeteneğini geliştirmek
4. Takım çalışması ile beraberliği öğretmek
Açıklama: Öğrenciler iki grup oluşturup arka arkaya sıralanır. İki öğrenci soru sormak amacıyla grup dışındadır. Grupların yan yana durduğu yere başlangıç çizgisi çizilir. Gruplardan 3 m kadar ileriye başka bir çizgi çizilir. Soru soracak öğrenciler ikinci çizginin üstünde sağda ve solda dururlar. İkinci çizgiden 7 m kadar uzağa da üçüncü çizgi ve çetele bölümleri çizilir. Grup başındaki oyunculara birer tebeşir verilir. Soru soracak öğrencilere de 4 işlem soru kağıtları verilir. Kronometre çalıştırılır ve oyun başlar. İlk sıradaki oyuncu koşarak kendi grubunun soru soracak oyuncusunun önüne gelir sorusunu dinler ve yanıt verir. Yanıt doğruysa koşmaya devam eder ve kendi grubunun çetele bölümüne bir çizgi çizer. Grubuna doğru koşup tebeşiri sıradaki arkadaşına verir kendisi sıranın arkasına geçer. Tebeşiri alan oyuncu yola çıkar yine sorusunu dinler doğru yanıt verirse o da çetele bölümüne gidip bir çizgi çizer geri dönüp sıradaki arkadaşa tebeşiri verip sıranın en arkasına geçer oyun böyle devam eder. Ayarlanan süre bitmedikçe bu işlem tekrar tekrar yapılır. Süre bittiği anda herkes durur soru soranlar grupların çetele bölümlerindeki çizgileri sayarlar. Hangi grubun çizgisi daha çoksa yarışmayı o grup kazanmış olur.
Oyunun Kuralları
1. Oyuncular başlangıç çizgisini geçip bekleyemezler
2. Oyuncular soru soranların önünde dururken de çizgiyi geçemezler
3. Oyuncular soruya doğru cevap vermeden yola çıkamazlar
4. Çetele bölümüne 1 oyuncu bir seferde birden fazla çizgi çizemez.
Ceza
1. Oyuncular sınır çizgilerinin herhangi birini gereksiz yere geçerlerse o anda oynayan oyuncu oyuna en baştan başlar
2. Çetele bölümüne bir seferde birden fazla çizgi çizen öğrencinin grubu yenik sayılır